Jak uruchomić płatności kartą w sklepie?

Raport przygotowany przez NBP wskazuje, że pod koniec 2016 roku już 93 proc. Polaków korzystało z karty do bankomatu (czyli debetowej). Co więcej, już 61 proc. Polaków często płaci przy pomocy kart za zakupy.

Raport wskazuje, że 51 proc. transakcji kartowych w Polsce to płatności bezdotykowe. Tym samym Polska stała się jednym z niewielu krajów na świecie, gdzie klienci chętniej płacą kartami zbliżeniowo niż tradycyjnie – przy użyciu chipu lub paska magnetycznego.

W związku z powyższym coraz więcej firm i instytucji decyduje się na przyjmowanie płatności przy użyciu karty płatniczej.

Jak uruchomić płatność kartą w sklepie?

Obecnie na polskim rynku działa kilku dostawców terminali płatniczych, między innymi PayTel. Aby przyjmować płatności kartą w sklepie, konieczny jest przede wszystkim wybór terminala. Obecnie dostępne są:

  • terminale samodzielne,
  • terminale zintegrowane z kasami fiskalnymi.

Samodzielny terminal wymaga późniejszego przenoszenia na kasę fiskalną transakcji opłaconych za jego pośrednictwem. Z kolei terminal zintegrowany, jest podłączony bezpośrednio do kasy i eliminuje ten problem.

Aby zadziałać, terminale muszą mieć dostęp do internetu. Zależnie od wybranego modelu może to być łącze stacjonarne (ethernet), jak i wbudowany modem GPRS wykorzystujący transmisję danych komórkowych.

Niektóre terminale wyposażone są w dodatkowe PINpady zapewniające klientom większą prywatność przy wprowadzaniu pinu podczas transakcji.

Kontakt z dostawcą terminala

Po wybraniu terminala i zapewnieniu w lokalu dostępu do internetu, należy skontaktować się z agentem rozliczeniowym. Proces instalacji i uruchomienia urządzenia przeprowadzą technicy.

Uruchomienie płatności przy pomocy terminala, oprócz zapewnienia wygody klientom, daje także możliwość oferowania kolejnych usług, na przykład oferowania możliwości opłacania rachunków oraz sprzedaż doładowań do telefonów komórkowych.

Inne artykuły z tej kategorii