Dlaczego Polacy kupują w sieci?

Według raportu „E-commerce w Polsce 2016” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (IGE), jednym z najważniejszych argumentów zachęcających Polaków do zakupów przez internet jest atrakcyjna cena produktu.

Kryterium ceny odgrywa w zasadzie najważniejszą rolę w przypadku tego biznesu, a korzystna cena jest decydującym argumentem dla 50 proc. badanych. Kolejne 42 proc. czuje się przekonana, jeśli natrafią na korzystny koszt przesyłki, który pozwoli dodatkowo zaoszczędzić.

Niższa cena jest jednym z głównych narzędzi budowania przewagi konkurencyjnej z perspektywy e-commerce, gdyż biznes ten może sprzedawać bez konieczności wynajmu powierzchni handlowej w atrakcyjnym punkcie.

Z kolei dla 23 proc. kupujących ważnym argumentem jest interesująca promocja lub szczególnie korzystna oferta specjalna.

Kwestia wygody

Według badania IGE oprócz ceny towaru, ważnym czynnikiem z perspektywy konsumentów jest wygoda dokonywania zakupu. Pozytywne doświadczenia zakupowe są motywacją do dalszego kupowania w sieci aż dla 39 proc. respondentów.

Z kolei 29 proc. czuje się przekonana do kolejnych zakupów gdy nie musi długo oczekiwać na dostawę towaru, a 20 proc. ceni sobie łatwość składania zamówienia. Kolejne 16 proc. badanych wskazało przejrzystą i funkcjonalną stronę internetową jako czynnik zachęcający do zakupów. Taki sam odsetek wymienił różne dostępne formy płatności jako dodatkową zachętę.

Bogaty asortyment

Choć atutem zakupów w internecie wydawać by się mógł bogaty asortyment produktów, jest on istotny jedynie dla 18 proc. kupujących. Porównywalna ilość klientów ceni sobie opinie na temat produktów, dostępne na różnych stronach i blogach (20 proc.).

Dla 18 proc. argumentem za korzystaniem ze sklepów internetowych jest obecność porównywarek, które potrafią ułatwić zarówno znalezienie produktu, jak i wybranie sklepu oferującego najlepsze warunki zakupu.

Raport wyraźnie wskazał, że z perspektywy Polaków najważniejszym kryterium zakupowym jest cena, a zaraz po niej, wygoda dokonywania zakupów.

Inne artykuły z tej kategorii