Content marketing dla małej firmy

Dzięki rozwojowi narzędzi internetowych promowanie swojej firmy poprzez atrakcyjną i przydatną treść stało się możliwe, a nawet coraz łatwiejsze dla każdej organizacji.

Samo pojęcie content marketingu jest w tej chwili niezwykle popularne. Rośnie także zróżnicowanie materiałów produkowanych przez firmy. Kamery w smartfonach spowodowały, że tworzenie własnego content wideo przestało być domeną wielkich firm. Również małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skorzystać na tworzeniu własnych materiałów. Wśród skutecznych i sprawdzonych metod można wymienić:

Publikowanie artykułów na blogu

Niezależnie od świadczonych usług, profilu oraz skali prowadzonej działalności, firma może prowadzić bloga, gdzie dzieli się ekspercką wiedzą na temat swojej branży. Dla przykładu sklep z akcesoriami rowerowymi ma możliwość publikowania porad dotyczących konserwacji sprzętu. Firmy programistyczne komentują na swoich blogach zmiany na rynku powiązane z najnowszymi technologiami.

Możliwości profesjonalnego blogowania są w tej chwili ograniczone jedynie wyobraźnią jego twórców.

Dzielenie się zdjęciami

Firmy, które sprzedają atrakcyjny wizualnie asortyment (na przykład kosmetyki, ubrania, zabawki itp.) mogą dzielić się zdjęciami swoich produktów poprzez media społecznościowe, na przykład Pinterest czy Instagram.

W tej chwili nawet przeciętne smartfony dysponują aparatem wystarczającym do wykonywania dobrej jakości zdjęć. Internet oferuje wiele narzędzi do obróbki i nakładania filtrów, które pozwolą uatrakcyjnić przekaz.

Jednocześnie sklep, który odnotuje, że dzięki publikowaniu zdjęć zdobył wielu klientów, powinien zainwestować w bardziej profesjonalny sprzęt.

Nagrywanie filmów

Poprzez popularny kanał YouTube publikowanie filmów i dzielenie się nimi stało się równie proste jak prowadzenie bloga. Dlatego na portalu dostępne są setki filmów, na których użytkownicy dzielą się testami produktów oraz prezentują ich funkcjonowanie.

Popularnością cieszą się również filmy typu unboxing – sprzedawca lub tester przed kamerą rozpakowuje produkt (na przykład grę lub smartfon) i prezentuje odbiorcom zawartość pudełka.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby firma łączyła różne techniki i kanały dotarcia do odbiorców a więc i potencjalnych swoich klientów. Wpisy na blogu mogą być wzbogacane filmami publikowanymi na Youtube oraz zdjęciami. Pełen fotografii Instagram zachęca do odwiedzenia strony lub obejrzenia filmów.

Ostatnim, najważniejszym elementem content marketingu jest kontrola osiąganych efektów.

Inne artykuły z tej kategorii