Co to jest strona RWD

Według raportu przygotowanego przez We Are Social 67 proc. Polaków korzysta z internetu. Jednocześnie raport wskazuje, że już 51 proc. ruchu w polskiej sieci generowane jest przez urządzenia mobilne, takie jak smartfony i tablety. Co więcej, na każdego Polaka przypada przynajmniej 1,5 urządzenia mobilnego.

Z tego względu coraz ważniejsze staje się zapewnienie klientom dostępu do strony internetowej przy użyciu urządzeń mobilnych.

Czym jest strona internetowa RWD?

Skrót RWD oznacza Responsive Web Design, co tłumaczy się jako responsywne strony internetowe. Ich główną zaletą jest dopasowywanie się do wielkości ekranu, na którym są wyświetlane. Elementy, które nie mieszczą się, są zmniejszane, przesuwane lub kompresowane tak, aby strona nie traciła nic ze swojej funkcjonalności, a jednocześnie była wygodna w obsłudze z dowolnego urządzenia.

Przykładem przemieszczania i kompresji elementów może być menu dostępne na stronie. Przy wyświetlaniu na komputerze z panoramicznym ekranem może zajmować całą górną krawędź, by na telefonie lub tablecie zmienić się w zakładkę, którą można rozwinąć kliknięciem.

Dzięki temu taka strona jest wygodna i funkcjonalna na wszystkich dostępnych urządzeniach, od komputera, przez tablet, aż po smartfon i smart TV.

Rewolucja mobile

Przy tak dużej popularności technologii mobilnych w Polsce, coraz ważniejsze z punktu widzenia firm jest obsługiwanie klientów przeglądających sieć przy użyciu smartfonów
i tabletów. Można to zrobić na trzy sposoby:

Aplikacja mobilna – jest to specjalny program, który użytkownik może zainstalować na swoim telefonie lub tablecie, aby skorzystać ze strony lub oferty firmy. Jest to stosunkowo drogie rozwiązanie, stosowane najczęściej przez przedsiębiorstwa, które wiążą się z klientem na dłużej, na przykład banki. Małe firmy i punkty usługowe najczęściej nie mają potrzeby, by inwestować we własną aplikację. Niektóre punkty (na przykład restauracje i kawiarnie) mogą dołączyć do popularnych aplikacji będących katalogami tego typu usług, na przykład Kekemeke. Wiąże się to jednak z opłatami i prowizją.

Strona mobilna – jest to, najczęściej uboższa, wersja strony wyświetlana użytkownikom urządzeń mobilnych. Jest to rozwiązanie niedrogie, jednak nie zapewnia dostępu do tych samych funkcjonalności, co „pełna strona” i, jeśli nie została gruntownie przemyślana, może nie być użyteczna dla odbiorców.

Strona RWD – jest to strona, która dopasowuje się do rozmiaru ekranu, na którym jest wyświetlana. Z punktu widzenia firmy, która nie chce inwestować w aplikację mobilną, jest to najlepsze rozwiązanie. Przedsiębiorstwo nie ryzykuje, że właścicielowi przez pomyłkę zostanie wyświetlona mniej funkcjonalna strona mobilna.

Podsumowanie

Strona w technologii RWD jest znacznie tańszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem niż własna aplikacja i jednocześnie nie ogranicza użytkowników w takim stopniu jak strona mobilna. Z tego względu ta technologia jest najlepszym wyjściem dla każdej firmy, która chce docierać do swoich klientów poprzez kanały mobilne.

Inne artykuły z tej kategorii